Handling: Man spelar som Lauren som letar efter sin bästa kompis Kate men när hon anländer hemma hos Kate så blir hon chockad över att krossat glas ligger på golvet och att det är en massa klotter på väggarna. När hon inser att ingen är hemma så måste hon hitta Kate på något sätt och hittar en lapp där det bara står ”go to the woods”

Luren gör självklart det som står på lappen men hittar flera lappar som sitter på träd med en massa klotter och varningar som Kate har lämnat efter sig, nu är det upp till Lauren för att hitta Kate men även att lösa mysteriet med Kate’s mystiska försvinnande och det dröjer inte länge tills Lauren inser att hon inte är ensam i skogen.

Omdöme: Slender: Eight Pages skrämde verkligen skiten ur mig när det väl kom och nu när de hade en större budget så beslutade de att göra ett Slender spel med en handling denna gång men även med bättre grafik. Spelet skrämde verkligen skiten ur mig många gånger och när de släppte versionen 1.3 så fick man med banan från Eight Pages som då heter Genesis där man fick spela som Kate denna gång.

Slenderman skapades med photoshoppade bilder på internet forumetSomething Awful där man skulle skapa paranormala bilder och sen dess så har Slender Man blivit en slags spökhistoria man drar för att skrämma barn också  Slender Man myten blir allt större och större.
Slender Man har fått spel och nu pratas även om att göra en storfilm av Slender Man myten men jag hoppas inte det blir någon film av det för chansen är att de kan förstöra det läskiga som har med Slender Man att göra.

Jag trodde det skulle bli lätt att skriva denna recension men jag finner det svårare att förklara mig exakt vad spelet handlar om för det har inte så mycket handling i det förutom det du hittar i själva spelet. Man kommer stöta på läskiga lappar som sitter på träd eller något annat men även vissa samlings objekt som förklarar lite mer om spelet och vem Kate är, men jag kan inte säga för mycket heller för då spoilrar jag en stor del av spelet så jag försöker att låta bli att säga för mycket.

Det finns fyra olika slut tydligen på spelet och jag har bara klarat ut ett utav dom sluten men jag känner ingen stor lust att klara ut spelet igen, då jag skrek som en liten flicka varje gång men detta kommer helt klart vara med på min Halloween lista bland spel :D

Musiken i Slender: The Arrival är verkligen läskig att höra på för den går under ens skinn men även så börjar man känna som att Slender Man kan vara i rummet och jag är förvånad att detta spel inte har gått till en bredare publik för jag skulle gärna se detta spel på Xbox 360, Playstation3 och även Wii U. Jag tror att det här är sådant spel som även hade lyckats på konsol och jag skulle gärna se detta spel på någon konsol i framtiden men även på mobil enheter för hur kul hade det inte varit om man sitter på tåg eller buss och spelar Slender? Men då skulle man nog störa passagerarna eftersom man kommer förmodligen att börja skrika rätt ut.

Jag älskar att spela skräckspel, speciellt när jag hoppar till när jag spelar dom och detta lyckas verkligen Slender: The Arrival att göra med mig men även att jag blir sjukt rädd att gå i skogen efteråt när jag har spelat klart. Har inte varit så rädd på länge att gå i en mörk skog sen Blair Witch Project filmen och nu när jag har spelat Slender: The Arrival så är jag evigt rädd att någonsin gå in i en skog men frukta ej mina vänner för ni kanske blir påverkade på et annat sätt när ni spelar spelet. Spelet påverkar en psykiskt och såna spel görs inte knappt längre för allting ska handla om att skjuta varelser nuförtiden eller ha alldeles för mycket action.

Sure, man kommer stöta på en del buggar men det är inga seriösa buggar eller något som förstör spelet på något sätt ändå men jag tycker spelet kunde ha varit en aning längre men detta är ett spel man inte borde missa!

Jag ger därför Slender: The Arrival en stark

Slender, Slenderman, The Arrival,

Kommentera

Publiceras ej