Viewer, beware, you’re in for a scare! Goosebumps.

Jag kommer ihåg när man satt fastklistrad framför teven och väntade tills Kalla Kårar(Goosebumps)skulle börja. Jag älskade verkligen den serien och jag hoppas att en dag att de väljer att släppa en dvd box så att man kan köpa den, men vi får se när de väljer att göra detta för de har släppt dvd filmer i USA men här i Sverige har vi inga Kalla Kårar dvd ännu. Mitt favorit avsnitt var eller rättare sagt är, Attack Of The Jack O’Lanterns som var ett Halloween avsnitt och jag kommer ihåg att jag älskade verkligen dessa två pump-monster, i skolan så satt jag alltid ritade av dessa monster.
Men ett annats avsnitt som jag älskade var The Werewolf Skin och jag kommer ihåg att jag alltid blev rädd när två varulvar hoppade fram till ett fönster för att få tag på en pojke som var där och hälsade på sin släkt. Serien fick bara fyra säsonger och när Fox Kidz slutade sända Kalla Kårar så vart man ju lite arg liksom, för det var ju ett fruktansvärt bra program men det sorgliga är nu att det är många därute som inte får sin chans att se Kalla Kårar.
 
Jag kommer ihåg det så väl när jag slutade 3an och året va 1998 när jag sprang hem varje dag för att inte missa ett avsnitt av Kalla Kårar som då gick på en tv-kanal som hette Fox Kids. Jag bandade in det på gamla VHS kassetter för att kunna se om avsnitten igen men min mamma hade en tendens att banda över de inspelade avsnitten. Det är ett minne som kommer alltid hålla mig kärt plus att introt för serien är en av de bästa jag vet och kan även skryta om att jag har den som mobilsignal idag.
Dagens program idag för barn är ju ingen direkt bra kvalite för allt ska ju för jösse namn vara 3D animerat och jag tycker det är synd att vi inte alls har kvar så mycket tecknade serier. Vem kan liksom glömma serier som
  • Batman: The Animated Series
  • Superman: The Animated Series
  • Teenage Mutant Ninja Turtles
  • Swat Katz
  • The Mask
  • Kalla Kårar
  • Räddningspatrullen
  • Aladdin
  •  Are You Afriad Of The Dark
  • Keenan And Kel
Det finns så många serier jag kan skriva ner men det skulle ta jädrigt lång tid att göra men huvudsaken är att jag orkar inte med att allt ska vara 3D i dagens läge, vart e charmen i det liksom.
Jag saknar 90-talet så djävulskt mycket för 90-talet hade verkligen allt .... okej, kanske inte allt men det hade nog det roligaste när det kommer till underhållning. Jag är 26 år gammal och tänker ofta tillbaka till 90-talet för att det var en tid då jag hade så otroligt kul men även att man hade så sjukt mycket kompisar också.
 
Man gick hem till varandra för att leka med sina coola actionfigurer och gå ut på gatan för att leka dunken liksom, men idag så sitter nu alla med sina jävla mobiltelefoner eller vid datorn för att ha någon form av underhållning. Vi lever tyvärr i ett tragiskt samhälle där vi nu låter barn spenderar mer vid datorn eller mobiltelefon istället för att gå ut och sparka boll.
 
Jag vill så gärna lyfta på luren och säga
 
"tja, Andreas här. Du jag undrar om du är sugen på samla ihop ett gäng och spela brännboll?"
 
men nu går det inte att göra så eftersom alla är upptagna med sina tjejer, jobba, söka jobb, har familj eller flyttat för långt bort. Jag hoppas att vi går ifrån den media kåta tidsåldern idag och går tillbaka till en tid då man faktiskt va mer ute än inne, vi kan inte längre leva i en isolerad bubbla längre.
 
Detta var allt för mig just och ha nu en trevlig fortsatt dag och se nu till att inte glömma att kolla på ett Kalla Kårar avsnitt nedanför =)

90-talet, Aladdin, Batman, Fox Kids, Goosebumps, Halloween, Kalla Kårar, Superman, Swat Katz, The Mask, Werewolf, teenage Mutant Ninja Turtles,

Kommentera

Publiceras ej