Jag älskar Halloween.
 
Halloween är den enda gången man kan klä ut sig till sitt favorit monster och tigga godis men för mig så är Halloween även en magisk kväll. När Halloween börjar närma sig så väljer jag ut de bästa skräckfilmerna, skär i pumpan och klär ut mig till något ruskigt, jag vet att det är fortfarande ett bra tag till oktober men jag vill så gärna vara redo och hunnit planera en tid före. Det bästa med Halloween är ju att man kan låtsas vara någon annan och få spela en roll eller uttrycka sig för den man verkligen är för en enda natt.
Men något som får mig att bli extra glad är nämligen att säsong 05 av The Walking Dead börjar även då. Det slutade sjukt spännande sist och det ska bli kul att se vem som dör i denna säsong nu för de har hintat att det är en ganska stor karaktär som kommer att försvinna från serien.  Jag tror faktiskt att det är Glenn som dör eftersom han dör i serietidningen men jag kan även ha fel och jag hoppas verkligen att jag har fel för Glenn är en karaktär som jag gillar, men så länge de inte dödar av Daryl och Rick så är jag glad.
Jag älskar verkligen att The Walking Dead är en serie som ständigt överraskar mig och introducerar nya spännande personer men nu när det finns en trailer för säsong 05, så kan jag inte låta bli att hypa en aning för den kommande actionfyllda säsongen.
En annan grej som jag gillar att göra under Halloween är att även spela lite skräckspel och jag har klarat ut Outlast några gånger men inte dess uppföljare Whistleblower. Outlast var ett spel som skrämde skiten ur mig men jag älskade verkligen omgivningen och att man fick känslan av att nästan vara där själv. Spelet var så skräckinjagande för mig att jag fick seriösa sjuka mardrömmar från det och jag kan än idag inte spela det på natten för jag vill verkligen inte att min stol ska bli nerskitad xD
 
Några spel som jag brukar lira under Halloween är
  • SAW
  • Alan Wake
  • Splatterhouse
  • Slender: The Arrival
  • Outlast
  • Resident Evil 2
  • Ghostbusters: The Videogame
  • The Darkness
Det kommer ett spel i februari nästa år som jag ser faktiskt fram emot eller det är faktiskt två spel som kommer i februari som jag vill absolut ha till min PS4. Spelet som jag är 100% säker på att det kommer i februari är nämligen zombie spelet Dying Light som kommer att även innehålla parkour. Spelet kommer vara en öppen-värld stuk på det och det ska även vara 4 player co-op på det.
Jag älskar verkligen allt som har med zombies att göra och The Walking Dead är den enda zombie serien som har lyckats få det riktigt bra när det kommer till tv och serietidning. Men för er som gillar även reality serien Big Brother så finns det även en serie som heter Dead Set. Dead Set är Big Brother fast med zombies och serien kom någon gång under 2008 och finns bara i 5 avsnitt, så om ni hittar serien så ta gärna en titt på den för den är ganska underhållande.
 
Ett annat spel som ryktas ska komma i februari är nämligen Batman: Arkham Knight som bara släpps på PS4, Xbox One och PC. Man vet inte exakt när spelet kommer men det ryktas starkt på att det ska släppas i februari och det ska tydligen vara Rocksteadys sista Arkham spel.
Det coola med Arkham Knight är ju att man ska få köra Batmobilen och Arkham Knight kommer även vara dubbelt så stort än vad Arkham City var. Men det ska bli kul att äntligen få avsluta Arkham-sagan en gång för alla och det kommer bli så jävla awesome att få ännu en gång att spela som mörkrets riddare.
 
Nu ska jag avsluta mig för idag men jag bjuder på en video där jag fick min kompis att spela Maze och ni kan ju se hur rädd han vart men jag råkade såklart hoppa till jag med xD
 
 
Arkham knight, Batman, Dying Light, Halloween, Outlast, PS4, The Walking Dead, Zombie,

1 kommentarer

Conrad

10 Aug 2014 14:46

Ofta du har kvar de klippet! ^^ haha

Svar: Såklart jag har =)
Andreas

Kommentera

Publiceras ej