Fem ungdomar beslutar sig för att åka upp till en stuga och en av dom är där för att bekämpa sitt drogmissbruk medans de andra är där för att stötta henne. De hittar en källare som är full med döda katter som är upphängda i taket, de hittar även en mystisk bok som är skriven i människoblod och inbunden i människoskinn. Men när en av dom beslutar att yttra orden som står skrivet i boken så råkar han släppa lös en ondska som inte kommer att vara nådig mot deras själar.

Filmen är faktiskt en jäkla bra remake från den gamla Evil Dead och filmen lyckas inte direkt att skrämma någon men den har massvis med äckliga scener. Evil Dead bjuder faktiskt lite spänning men det bästa med filmen är att det inte finns någon form av CGI-effekter i filmen utan man har helt enkelt valt att göra filmen med props. Jag är trött att se ett gäng skräckfilmer som använder sig utav ett gäng specialeffekter för inget slår att göra skräckfilmer på det gamla viset. Evil Dead remaken har sina fel som

• En korkad idiot som väljer att läsa från en bok som de hittade i en källare med en massa döda katter
  • Snubblar på allt de ser
  • INGEN AV DOM HAR EN MOBILTELEFON
  • Det finns alltid en skeptiker fast helvetet har redan brakat löst

Seriöst, vem läser ur en bok som är skriven i människoblod och inbunden i människoskinn? jo, idioter gör det. Boken hade även en helt jävla sektion med en massa störda bilder men det stoppar inte idioten från att läsa skiten. Men hade han nu inte gjort det så hade vi inte fått bevittna blodbadet som följdes därefter. Även om Evil Dead har sina fel så lyckas den ändå att vara en spännande film med en massa slakt och även en läskig tungscen som jag inte kan låta bli att blunda en snabb sekund. Men jag älskar skräckfilmer som har en läskig stuga och det är exakt vad Evil Dead har lyckats med men jag tyckte dock inte om karaktärerna eller skådespelarna i denna film då jag fann de helt meninglösa och att de inte kunde övertyga mig med sitt skådespeleri. Men nu säger jag att inte jag är bättre men de kan åtminstone få lite mer liv i karaktärerna även om de flesta dör liksom.

Men jag må säga att Jane Levy var rätt hyfsad på att spela demonisk jävla psycho som älskar att dela sin tunga … öh, jag menar kärlek till andra. Det är inte nog med att man kniper sin mage på grund av de starka scenerna men jag fann även scenen med bruden i badrummet som höll på att skära av sitt ansikte väldigt jävla brutal … nu när jag tänker på det så är hela filmen ganska brutal. Det jag inte direkt fann väldigt bra var ”våldtäkts” scenen där Jane får en ond svart slemmig sak som åker upp i hennes piratkista och därmed fick hon då ondskan i henne.

Filmen är lite smått seg innan allt helvete brakar löst men detta är en film man kan se med sin flickvän/pojkvän om man vill ha något spännande att se på och jag anser att Evil Dead är en remake som faktiskt är bra. Det finns inte många bra remakes på skräckfilmer där ute (ja, jag menar nu den kassa Nightmare On Elm Street) men Evil Dead är faktiskt en av de bästa jag har sett på länge!

Hittar ni en mystisk bok så läs för fan inte ur den!

Skräck,